گام به گام فیزیک دهم تجربی فصل چهارم به همراه حل تمرینات
نوشته شده توسط : همکلاسی

درباره گام به گام فیزیک دهم تجربی فصل چهارم

در این پست گام به گام فصل چهارم فیزیک دهم تجربی آماده شده است. گام به گام فصل چهارم فیزیک دهم تجربی شامل راهنمای حل مسائل و مطالب موجود در کتاب فیزیک دهم تجربی می باشد و حل المسائل پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های موجود در فصل چهارم فیزیک دهم تجربی را شامل می شود. در ادامه بخش هایی از گام به گام فصل چهارم فیزیک دهم تجربی را میتوانید مشاهده کنید و فایل کامل گام به گام فیزیک دهم تجربی در فصل چهارم را دانلود کنید.

 

 

فعالیت 4-13

معمولا این از آن پرسش هایی است که ذهن دانش آموزان را به شدت درگیر می کنند. چرا که در جایی عنوان می شود وقتی به مخلوط آب و یخ گرما می دهیم دماسنج درون ظرف آب و یخ تغییر دمایی نشان نمی دهد و از طرفی گفته می شود که با گرم شدن، انرژی درونی ماده افزایش می یابد. ولی باید توجه کرد این ها دو امکان متفاوت برای افزایش انرژی درونی ماده هستند و با هم تناقضی ندارد و افزایش درونی حتما با افزایش دما همراه نیست. البته در اینجا بحث هایی وجود دارد که به راستی انرژی درونی چیست. بسیاری از کتاب ها در کنار انرژی درونی به انرژی گرمایی می پردازند و بیان می دارند انرژی درونی مجموع انرژی پتانسیل و انرژی گرمایی است. ولی در هر حال باید توجه داشت که بررسی این موضوع بدون توجه به منحنی های انرژی پتانسیل ممکن نیست، که البته پیشتر به معرفی آنها در این کتاب راهنمای معلم پرداختیم.

 

گام به گام فیزیک دهم تجربی فصل چهارم به همراه حل تمرینات

 

تشریح کامل تر این منحنی ها را می توانید در مقاله ی زیر بیابید : «مولکول ها، اتم ها و ساختار داخلی اتم ها، مجله ی رشد آموزی فیزیک، شماره ی 72 صفحه ی 90». در اینجا یادآوری می کنیم که این منحنی ها می توانند نیروهای بین اتمی و بین مولکولی را توضیح دهند که با نیروهای بین مولکولی در فصل 3 آشنا شدیم.

 

 

 

منبع : گام به گام فیزیک دهم تجربی فصل چهارم به همراه حل تمرینات




:: برچسب‌ها: گام به گام فیزیک دهم تجربی فصل چهارم ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: