توضیح نمونه سوال امتحانی جامعه شناسی یازدهم انسانی نوبت دوم
در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز، نمونه سوال امتحانی جامعه شناسی یازدهم انسانی نوبت دوم به همراه پاسخ تشریحی آماده شده است که در ادامه می توانید دانلود کنید. نمونه سوال امتحانی جامعه شناسی یازدهم انسانی نوبت دوم ویژه امتحانات خرداد می باشد.
برخی از سوالات مطرح شده در این امتحان به شرح زیر می باشد:
1. درستی يا نادرستی جمله های زير را مشخص کنید.
ارزش ها، هنجارها و رفتارهای جاهلی در عصر نبوی تا سال هشتم هجری در پوشش نفاق خزيده بود و ازآن پس در برابر اسلام مقاومت آشکار کرد.
اومانيسم توجه انسان را به انديشه و انگيزة او متمرکز می ساخت و انسان را آغاز و انجام همة ارزش ها و آرمان ها معرفی می کرد
.
تداوم جنگ سرد، بازار بخش وسيعی از اقتصاد کشورهای غربی يعنی اقتصاد وابسته به تسليحات نظامی را گرم کرد.
در فعاليت رقابت آميز، حاکميت پادشاه، ظالمانه و غيرمشروع دانسته می شود و همکاری سياسی با آن در حد واجبات نظاميه است.
جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.
فرهنگي که ارزش هاي آن ناظر به ............... خاصي است و نگاهي .......... به اقوام ندارند، ظرفيت جهاني شدن را ندارند. انقلاب فرانسه ريشه در حرکت های فرهنگی دوران رنسانس و ........... و تغييرات اجتماعی مربوط به ............... دارد. اصالت بخشيدن به انسان دنيوی در طول قرن بيستم به ............... يأس و نااميدی و مرگ اميدها و آرمان ها منجر شد. انقلاب اسلامی ايران الگوی رفتاری خود را از ............... گرفت و رفتار خود را نيز بر همان اساس سازمان داد.
3.گزینة درست را انتخاب کنید.
به ترتيب موارد گزينه درست را بيابيد.
«با استفاده از شبکه های عظيم اطلاعاتی، تغييرات اقتصادی در سطح جهانی را شناسايی و مديريت می کنند ـ برای حفظ منافع خود موانع موجود بر سر راه تجارت بين المللی را برمی دارند و استقلال اقتصادی کشورهای مختلف و سياست های ملی را مخدوش می سازند ـ در حرکت های آغازين خود، نيازمند حمايت سياست های قومی و منطقه ای بود.»
الف. نهادهای بين المللی و بازارهای مشترک منطقه ای ـ شبکه های عظيم اطلاعاتی ـ اقتصاد سرمایه محور
ب. غول های رسانه ای ـ اقتصاد سرمایه محور ـ نهادهای بين المللی و بازارهای مشترک منطقه ای
پ. نهادهای بين المللی و بازارهای مشترک منطقه ای ـ کانون های ثروت و قدرت ـ اقتصاد سرمایه محور
ت. اقتصاد سرمایه محور ـ غول های رسانه ای ـ کانون های ثروت و قدرت